Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


GY.I.K.

 Túl öreg vagy a deszkázáshoz?

-Sokan gondolkodnak el életük során, hogy vajon érdemes-e még elkezdeni gördeszkázni, vagy ha a fiúk nekiállna akkor vajon hogyan segítség. Ergo felmerül a kérdés, hogy öregek vagyunk-e a gördeszkázáshoz. A legtöbben tizenévesen kezdenek el gördeszkázni, de ez nem jelenti azt, hogy később nem lehet. Sőt! A gördeszkázásban nincs korhatár, csak akarat és egészségi állapot / erőnlét kérdése. Ha belegondolunk, nagyon sokan csak életük derekán tanulnak meg jégkorizni is, így egyáltalán nem lehetetlen 30-40 évesen megtanulni gördeszkázni.

Nagyon fontos, hogy ismerjük a határainkat amikor egy új sportba kezdünk. Kezdjünk mindent lassan, ne akarjunk fejjel menni a falnak. Legyünk kellően felszerelve védőruházattal! Sokszor hallani “rémtörténeteket”, hogy valaki 35-40 évesen kezdett bele egy sportba és súlyos sérüléseket szenvedett, úgyhogy jobb, ha mindenki megül otthon ilyenkor és nem sportol annyit. Ezek tévhitek. A sportok, ugyanúgy, mint a gördeszkázás bármikor elkezdhetők, csak fontos, hogy a megfelelő lendüllettel álljunk neki. A gyerekek viszonylag könnyebben, hamarabb tanulnak meg új mozgásokat, jobban tudnak egyensúlyozni a deszkán, így az ő tanulási tempójuk nem feltétlenül türközi a mi temponkat. Vannak akik már korábban megtanultak gördeszkázni, de az élet úgy hozta, hogy abba kellett hagyniuk, ők is bátran újrakezdhetik, nekik még könnyebb is lesz, mint a teljesen kezdő társaiknak, de mindenki számára fontos tanács, hogy csak a saját tempójának megfelelően kezdjen bele a gördeszkázásba. Ha túlhajtjuk magunkat, akkor sose lesz jó vége.

 

 

Kell, hogy vegyek gördeszkás cipőt?

-Ez 2 kérdésből tevődik össze, mivel sokan még azt is megkérdőjelezik, hogy kell-e cipőt viselni. Fontos, hogy gördeszkázáshoz kell cipőt viselni. A meghajtásnál, a fékezésnél mindig nagyon fontos a cipő!

Szükséges, hogy gördeszkás cipőt hordjak? Technikailag nem szükséges gördeszkás cipő. Akár bakancsot is viselhetünk. De, mint ahogy más sportágakban, úgy a gördeszkázásnál is fontos, hogy direkt a deszkásokra fejlesztették ki. A deszkás cipők laposak, redős, széles talpuk van, hogy jobban lehessen hajtani a deszkát és könnyebben tudjunk fékezni. Így elmondhatjuk, hogy a cipő számít a gördeszkázásnál, de nem ez a legfőbb dolog, enélkül is nagyon jól meg lehet tanulni deszkázni. Aki megengedheti magának az nyugodtan vegyen kifejezetten gördeszkázásra kitalált cipőt, de ahogy írtam ez nem követelmény.
 
 
 
-A legtöbb ember fél a gördeszkázástól és főleg az esetleges sérülésektől. Ezért is van olyan kevés deszkás. A félelem normális dolog, ugyanúgy, mint ahogy a kisebb sérülések. A sérülések a gördeszkázás velejárói. Ezért azért fontos leírni, mert néha az embereket megnyugtatja, hogy tudják mások is félnek a sérülésektől.

Hogyan lehet elkerülni? Előszöris fontos, hogy jól fel legyünk szerelve és lehetőleg tömött ruházat legyen rajtunk (főleg eleinte). Sok rövid ruházatú deszkás nem gondolja át, hogy hova is indul, de néhány sérülés után hamar rájönnek, hogy jobb, ha hosszú ruhát viselnek. Nagyon fontos, hogy sokatgyakoroljunk és csak akkor próbáljunk ki új figurákat, ha már biztosak vagyunk abban, hogy az alapokat megtanultuk. Nagyon sokat gyakoroljunk, edzzünk. Nem csak a technikai edzésről van szó, hanem fizikai edzésről is!

Fontos, hogy ne magunk próbáljuk megtanulni a gördeszkázást. Sokat lehet tanulni videókból, tapasztalatot gyűjteni a webről, szóval javaslom mindenkinek, hogy nézzen sok gördeszkás videót. Ha már ezen túlvagyunk akkor fontos, hogy barátokkal együtt gördeszkázzunk. Egy tapasztaltabb barát mindig nagyon sokat tud segíteni, megmtutatja hol hibázol az egyes mozgásoknál és hogyan legyél jobb. Sőt a tapasztalataik révén sokkal nyugodtabban fogsz deszkázni.

problemas ugrásGyakorold az eséseket. Igen-igen. Gyakorold! A kisgyerekeket azért szokták hagyni maguk menni és nem fogják mindig a kezüket, mert egy biztonságos  környezetben jobb, ha egy kicsit megbotlik és megtanulja mire kell figyelni, hogyan kell elesni, mintsem, hogy ne essenek el soha és majd amikor egyszer elesnek akkor nagyon megsérüljenek. Gyakoroljunk egyszerű eséseket gördeszkával és anélkül is!

Sérülj meg néha. Miért jó ez? Nagyon egyszerű. A kisebb sérülések hamar begyógyulnak és megszokja az ember a sérüléseket akkor sokkal jobban fog rájuk figyelni. Nem jó megsérülni, de fontos, hogy készüljünk fel rá. Előbb útóbb úgyis megsérülünk, készüljünk fel rá pozitívan! :)

 

 

  •  Bővítés alatt...
  • [Forrás: www.gordeszka.hu ]

Üdv.: Dani

[2011 © Minden jog fenttartva.]

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

What is a bracing blood stress

(AGuannodomor, 2018.10.11 22:13)

Compression est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-femme-noire/

Your Orient To Blood Urgency Numbers

(AGuannodomor, 2018.09.27 13:25)

Torsion bras de quelqu'un est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-cardiaque/

 

 




Archívum

Naptár
<< Szeptember / 2019 >>


Statisztika

Online: 1
Összes: 103536
Hónap: 1033
Nap: 24